2013. július 14., vasárnap

Se nem fasírt, se nem tócsni



Zabpelyhes cukkinis pogácsákat készítettem. Találtam egy török cukkinitócsni receptet, amiben a zöld fűszerek kombinációja kipróbálásért kiáltott. Petrezselyem, menta és kapor... már amikor elolvastam, összefutott a nyál a számban. Tojás, fetasajt, finomliszt összetevők cserére szorultak (nálam). A tojás helyett előre beáztatott lenmagot turmixoltam össze kevés vízzel, amiből a tojásfehérjéhez hasonlatos ragacsos masszát kaptam. A feta helyett egy maréknyi előpirított finomra darált tökmag került bele, a finomlisztet pedig zabpehelyliszttel helyettesítettem. Ami nem változtattam, az az egy-egy maréknyi friss petrezselyem, kapor, menta apróra vágva + némi újhagyma szárastól, mindenestül. A són kívül még kurkumával és őrölt római köménnyel ízesítettem, valamint sütőporra volt szükség, hogy a végeredmény megfelelő állagú legyen. A cukkinit héjastul reszeltem le nagylyukú reszelőn, és kissé besózva állni hagytam, míg levet nem eresztett. Ezután alaposan kinyomkodva belőle a nedvességet és utána adagoltam hozzá a fent említett összetevőket. Vizes kézzel kis golyókat formáztam, majd aprószemű zabpehelybe meghempergetve helyeztem őket egy sütőpapírral kibélelt tepsibe. A szárazon sütés nálam jobban bevált, mint a forró olajos változat, bár feltételezem a tócsni nem az olajban tocsogó rövidítése;-) A kert nyújtotta zöldségekkel ( első paradicsomok megjelentek, végre!), pirított rozskenyérrel és kapros joghurtos mártással igazi hűsítő nyári vacsi. Próbáljátok ki!

Zabpelyhes cukkinis pogácsa:
- egy közepes zsenge cukkini
- egy-egy marék friss petrezselyem, kapor és menta apróra vágva
- két-három szál újhagyma zöldjével együtt
- egy csésze zabpehelyliszt
- egy csésze előre megpirított és ledarált tökmag
- 1 tk. sütőpor
- 2 tk. őrölt római kömény
- ízlés szerint só és kurkuma
- fél csésze lenmag némi vízzel turmixolva
- fél csésze aprószemű zabpehely a bundához

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése