2013. szeptember 11., szerda

Töltött paprika az örök sláger

Imádom. Gyerek korom óta. A darált husisat is szerettem, de már a múltté. Ideje volt átlényegíteni. Akik a nyáron Nyalkán nyaraltak velünk a textiles alkotótáborban, tudják miről beszélek. Vegán-olasz beütéssel került az asztalra, a tányérokat pedig fényesre nyaltuk. Nem túlzok. Szoktam én olyat?;-) Ma ismét terítékre került, de még kétszer egyformát nem főztem, így a recept, amit megadok is csak a mai napra szól. Holnap kötelező átkölteni... nektek is! Hónapokkal ezelőtt találkoztam Annáéval. Tetszett. Bátor kísérletezőként kihagytam belőle a tojást, csúfos vége lett, elég ha én emlékszem rá. A kudarc szülte  a kápia paprikás, sütőben sütött  változatot. Kell a kudarc, lehet belőle továbblépni;-)


bevásárló lista:
4-5 szép kövér kápia paprika

töltelék hozzávalói:                                                        olaszos paradicsommártás hozzávalói:
1 bögre főtt barnarizs                                                     1/2 liter paradicsomlé
1 kisebb fej hagyma                                                       3-4 szem húsos paradicsom
2-3 gerezd fokhagyma                                                    1-2 szem zöldpaprika
1 szál sárgarépa                                                            1 kisebb fej hagyma
2 szelet nyers sütőtök                                                    1ek. kókuszolaj
1 szelet zeller  ( + pár levél zöldje )                                  1-2 gerezd fokhagyma
1/2 bögre főtt vörös bab vagy lencse                                 bazsalikom, oregano
só, citrombors, kömény                                                   cukor, só
1 ek. beáztatott lenmag átturmixolva



A töltelékhez aprítógépbe tesszük a hagymát, zellert, sütőtököt, répát valamint a vörös babot. Pépesre turmixoljuk, majd hozzákeverjük a főtt barnarizst és a zúzott fokhagymát. Fűszerezzük és a kicsumázott és félbevágott, olivaolajjal kikent kápia  paprikákba töltjük a tölteléket. Először alacsonyabb hőfokon sütjük, míg a paprikák is megpuhulnak, majd egy nagyobb hőmérsékleten fejezzük be a sütést, hogy a töltelék szépen megpiruljon.
Míg a paprikák sülnek, addig elkészíthetjük az olaszos beütésű paradicsom mártást. A kókuszolajon megdinszteljük a hagymát, paprikát, legvégül a paradicsomokat ... fűszerezzük és felöntjük a paradicsomlével. Nem szoktam agyonfőzni, inkább pár perc után lehúzva a tűzről, friss bazsalikomot és oragánót morzsolva bele átturmixolom az egészet. Így a mártás sima lesz, de a hőkezelése kíméletesebb.
Pirított rozskenyérrel fogyasztható, de kenyér nélkül is laktató étel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése