2014. május 31., szombat

Eper a salátában?

Igen. Nekem feldobták a labdát. Elkaptam. Szerintem így lehet a legtöbbet tanulni, ha bevállaljuk azt is, amihez nem konyítunk és ezzel rálépünk a megismerés útjára, az első tapasztalatokat is kipipálhatjuk. Innen már sokkal egyszerűbb a továbblépés, mondhatni egyik ötlet hozza a másikat, csak azaz első ellenállás, ha tudnátok emberek az mekkora gát mindenben. Szerencsés vagyok, mert szinte mindent bevállalok. Ettől néha a szétszakítás határán lebegek, de aztán utólag sosem bánkódok a döntéseim miatt...és közben folyamatosan tanulok!
A labdán pedig ez a felirat szerepelt: salty strawberry! Na ja, hisz még angolul sem tudok... sós eper! Japánul is írhatták volna... így sem volt vele (még) dolgom. De nem utasítottam vissza. És milyen jól tettem. Egy egész hétvégén a családomat ezzel gyötörtem. Ők kevésbé rugalmasak, mint én. Az első reakciók között voltak egészen erős megfogalmazások: - "Meg akarsz bennünket mérgezni???" 
De minden jó, ha a vége jó! A gyömbéres-chilis eper csatnival levettem őket a lábukról, csak húst követeltek legközelebbre mellé! Mindent megoldunk. 



Epres saláta korianderes öntettel:
- 30 dkg eper
- 1 fej Lollo Rosso fodros saláta
- 1 fej lilahagyma vagy 2-3 szál újhagyma
- 1 érett avokádó
- 1 szem közepesen csípős zöldpaprika
Korianderes öntet:
- 1 csokor friss koriander
- 1 lime leve
- 1 dl olívaolaj
- só, méz ízlés szerint
Tálaláshoz pirított szezámmag és sütőben megpirított kukorica polenta kockák. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A saláta alkotórészeit megtisztítjuk és feldaraboljuk. Az epreket méretüktől függően negyedekbe vagy nyolcadokba vágjuk, a hagymát karikákra, az avokádót apró darabokra, a salátát pedig kisebb darabokra tépkedve. Mindent egy nagy salátás tálba halmozunk. A koriandert nagyon apróra vágjuk és én rászoktam, hogy a dresszingeket egy csavaros tetejű üvegbe rázom össze. Így az üvegbe tesszük az összes hozzávalót és alaposan összerázzuk. Ha nem fogy el, hűtőben tárolható. Tálaláskor meglocsoljuk az öntettel és pirított szezámmaggal hintjük meg. 
A kukorica polenta kockákkal tartalmasabbá tehetjük a salátát . Ehhez a kukorica  darát megfőzzük enyhén sós vízben ( én chilit és egy kis fokhagymát is teszek a főzővízbe ) , majd mikor kész, még forrón belekeverünk némi reszelt sajtot - jófélét. Vegán variációban ez elhagyható. Egy szögletes edényt kibélelünk folpackkal és abba simítjuk 1.5 cm vastagon a masszát. Megvárjuk míg kihűl, majd kockákra vágva sütőbe grillfokozaton a külsejét ropogósra pirítjuk. Főzelékekhez és salátákhoz  kitűnő és tápláló feltét.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése